Ruch Organiczny z Google coż to takiego?


Ruch Organiczny z Google. Czy warto go zdobyć?

Dobre pytanie. Jeśli je zadajesz, to znaczy, że masz świadomość tego, że każda podstrona Twojej strony internetowej stanowi dla robotów wyszukiwarki odrębny (w pewnym sensie) byt internetowy i każda podstrona będzie wpływała na pozycję Twojego serwisu w rankingu wyszukiwarki czyli w wynikach wyszukiwania.

Jakie z tego wnioski?

  1. Im więcej podstron/zakładek tym lepiej.
  2. Im więcej na każdej z nich unikatowej treści tym lepiej.
  3. Im więcej w tej treści słów kluczowych ważnych dla Ciebie, tym lepiej (choć bez przesady, bo możesz być podejrzany o „spamowanie”).
  4. Im bardziej użyte przez Ciebie słowa kluczowe są zbieżne z tymi, które internauci wpisują w Google, tym lepiej.

Te 4 punkty mogą diametralnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w Google dając ci darmowy ruch organiczny lub pozbawiając go. Te 4 punkty wyjaśniają w prosty sposób tajemnicze określenie, jakim jest Optymalizacja Treści na Stronie, zwana czasem SEO.

Dzięki temu KAŻDA podstrona Twojej strony stanie się generatorem ruchu. Ludzie częściej będą pojawiać się na podstronach typu „Oferta”, „FAQ” itp niż na stronie głównej. Im więcej takich podstron z unikalną treścią odpowiednio zoptymalizowaną tym lepiej dla Ciebie.

Czym jest ruch organiczny z Google?

Zwróć uwagę na to, że gdy Ty wpisujesz w wyszukiwarkę internetową jakiś ciąg słów kluczowych, to wyświetla ci się lista odpowiedzi kierujących najczęściej na konkretne podstrony serwisów, a nie na strony główne. Oczywiście zdarzy się, że linki prowadzą do głównej ale w przypadku wyników organicznych zwanych naturalnymi, jest to rzadkość.

Świadomość tego, że ruch organiczny istnieje, daje ci do ręki narzędzie dzięki któremu możesz powalczyć o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania za pomocą słowa.

Mając stronę firmową na której opiszesz dokładnie to czym się zajmujesz, dodasz do tego kilka tekstów związanych z Twoją działalnością, okrasisz to wszystko obrazami i zepniesz w jedną całość, zyskujesz coś na kształt sieci, którą będziesz łowić potencjalnych klientów (jeśli takie zadanie stawiasz dla strony).

Porównaj teraz taki serwis z prostą wizytówką firmową składającą się z 2-3 podstron. Widzisz różnicę? Taka prosta wizytówka, jeśli odniesiemy ją do porównania z siecią, ma tak wielkie oczka, że wychwyci dla Ciebie tylko wielkie ryby. Będzie ich mało i często wpadną w sieć przypadkowo, a nie o to przecież nam chodzi. Wszak strona internetowa ma być efektywna.

Im więcej ruchu organicznego z Google wyląduje na Twojej stronie, tym większa będzie jej efektywność. Jest jeszcze jedna, duża zaleta tego źródła pozyskiwania odbiorców: jest ono stałe (jeśli czegoś nie zepsujemy i jeśli Google nagle nie zmieni zasad gry, jest ono darmowe (nie płacisz wyszukiwarce za umieszczanie strony w wynikach wyszukiwania).