O MNIE


Skąd masz wiedzieć, jaka strona będzie najlepsza dla Ciebie, jeśli wcześniej nie zbudowałeś żadnej?

Anonim

Witaj.

Patrzysz teraz na ten długi tekst i zastanawiasz się, co on robi na zwykłej stronie „o mnie”?

Odpowiedź znajdziesz w treści…

ja-maleKim jestem?

Krzysztof Wróbel z tej strony.

Chciałbym zbudować dla Ciebie Twoją stronę internetową.

Wiedz jednak, że strony internetowe traktuję bardziej jako narzędzia do realizowania określonych celów, patrzę na nie jak na mechanizmy, które mają właścicielowi strony pomóc coś dzięki niej osiągnąć.

Taka subtelna różnica w podejściu do tematu tworzenia strony pomiędzy mną, a typowym „webmasterem”. Ta mała różnica  rzutuje jednak dość znacznie na efekt finalny w postaci gotowej strony internetowej.

Świat jest pełen dobrych webmasterów dla których bardziej liczy się efektowność niż efektywność strony. Patrzą oni najczęściej z perspektywy twórcy, webmastera, a nie przedsiębiorcy. Ja do nich nie należę. Moje pierwsze strony internetowe nie powstawały dla klientów. Budowałem je dla siebie i swojej pierwszej w życiu firmy.

Opowiem ci pewną historię.

Wszystko zaczęło się w roku 2006, kiedy to przyszła mi do głowy myśl, żeby uruchomić stronę internetową dla swojej firmy. Chodziło o prostą wizytówkę oraz sklep internetowy.  Środków finansowych nie miałem zbyt wiele (jak zapewne większość zaczynających przedsiębiorców), nie miałem więc wielkiego pola manewru. Wiedzę techniczną dotyczącą tworzenia stron www miałem na poziomie podstawowego html i tylko takie strony robiłem bazując na szablonach.

Szukałem rozwiązań tanich, a jednocześnie spełniających moje oczekiwania. Szukałem rozwiązań dzięki którym mógłbym bez większych problemów samodzielnie zarządzać swoimi stronami. Potrzebowałem Systemu Zarządzania Treścią czyli CMS.

Szukajcie a znajdziecie.

Zacząłem testować różne systemy CMS, aż pod koniec 2006 roku trafiłem na WordPress, który w pierwszej chwili wcale mi się nie spodobał i kojarzył się raczej z systemem blogowym niż mechanizmem na którym można zbudować pełnokrwistą stronę internetową. Zadałem sobie jednak trochę trudu, żeby zgłębić jego „tajemnice” i okazało się, że w życiu nie podejrzewałem go o takie możliwości. To było ładnych kilka lat temu i ówczesny WordPress w niewielkim stopniu przypomina ten dzisiejszy  (strona na której się znajdujesz jest zbudowana na CMS WordPress). Gdy posiadłem tą „wiedzę tajemną” poczułem się niezależny. Wiedziałem, że mogę WordPressa wykorzystać do niemal wszystkiego.

Zobacz jakie firmy obecnie wykorzystują WordPress jako bazę dla swoich stron.

Tak zaczęła się moja przygoda z CMS WordPress, która zresztą trwa do dziś.

Projektowanie stron internetowych

Od tamtego czasu wykorzystywałem go do  wszelkich działań w internecie.

  1. Do prostych stron informacyjnych
  2. Jako system do tworzenia blogów
  3. Do budowy stron będących galeriami internetowymi czy portfolio
  4. Jako serce sporego serwisu informacyjnego
  5. Na potrzeby stron firmowych i stron ofertowych
  6. Do stworzenia zamkniętego serwisu dla abonentów

Kilka z tych realizacji znajduje się tutaj: Wszystkie bazują na WordPressie.

Od roku 2011 prowadzę blog „WordPress w Praktyce”, który traktuje dokładnie o tym, o czym tutaj piszę czyli o tworzeniu stron internetowych, więc jeśli chcesz mnie „sprawdzić’ – zajrzyj na niego. Facebookowym uzupełnieniem bloga jest Fan Page o tym samym tytule.

Ale co to wszystko ma wspólnego z podejściem do strony www jako przedsiębiorca?

Nie zauważyłeś jeszcze? Korzystanie z CMS (a szczególnie z WordPressa) daje ci niezależność. Od nikogo nie jesteś uzależniony. System działający na Twoim serwerze daje ci możliwość dowolnej rozbudowy czy modyfikacji strony internetowej. Nawet jeśli nie chcesz samodzielnie się zajmować administrowaniem stroną, możesz zlecić to pracownikowi trochę bardziej rozgarniętemu technicznie. Gdy Ty będziesz się rozwijać w ramach Twojej działalności, strona może się rozwijać razem z Tobą. Bez konieczności ponoszenia wielkich kosztów. Chcesz coś zmienić czy dodać? Wchodzisz i to robisz (lub ktoś za Ciebie).

Optymalizacja kosztów strony internetowej.

Określiłbym to mianem Optymalizacja Kosztów prowadzenia strony internetowej, która dziś jest już koniecznością, nie luksusem (strona, nie optymalizacja).

W linku stronie znajduje sie całkiem obszerny dział związany z podstawami stron internetowych. Zajrzyj do niego, pewnie trafisz na coś dla Ciebie istotnego.

Teraz chciałbym ci opowiedzieć o jeszcze jednym aspekcie „przemysłu webmasterskiego” jeśli można użyć tego określenia dla tej branży…

Nieświadomi klienci.

Jak myślisz, dlaczego proste strony – wizytówki, które możesz kupić za parę złotych lub nawet stworzyć samodzielnie „w 5 minut” są tak mocno dziś promowane?

Czy nie czujesz, że takie oferty mają jakieś niedopowiedzenia?

Czy nie zastanawiasz się nad tym, dlaczego w jednej agencji strona kosztuje kilka tysięcy, a w innej niewielki procent tej sumy, choć pozornie wyglądają podobnie?

Wiesz, chodzi o to, czego nie widać… oraz o pieniądze…

Prostą stronę stworzysz w kilka godzin ale dla „inteligentnej” kilkadziesiąt może być mało… nawet, jeśli pozornie niewiele sie będą różniły między sobą. Często to co najważniejsze jest niewidoczne dla nas ale jest widoczne dla robotów wyszukiwarek, które przemierzają bezkresne połacie internetu w poszukiwaniu treści, żeby następnie podać ją internautom zgodnie z ich zapytaniami wpisanymi w prostokątne okienko wyszukiwarki internetowej.

Jeżeli strona nie jest przemyślana (ktoś budując serwis w „5 minut” nie ma nawet szansy przemyśleć strony, o prostych analizach nawet nie wspominajac), będzie wymagała pozycjonowania, bo bez tego nawet nie zaistnieje w wynikach Google lub sporej reklamy. Jedno i drugie rozwiązanie kosztuje, a klienci płacą. Gdy płacą – strona jest wysoko. Gdy przestaną – może spaść na łeb na szyję (historia zna takie przypadki 🙂

Nie twierdzę, że pozycjonowanie jest złe. Twierdzę jedynie, że pewna część firm oferujących tego typu usługi nie jest do końca uczciwa w stosunku do swoich klientów. Wykorzystują nieświadomość klienta. Fakt, że nie wie o tym, że strona może samodzielnie zyskiwać w oczach wyszukiwarek dzięki optymalizacji treści na niej zastosowanej.

Brzmi prosto, prawda?

Prosto nie znaczy jednak łatwo…

  • Czy jednak faktycznie jest takie proste? Oczywiście, że nie. Warto jednak ten mechanizm poznać i go stosować u siebie, bo dzięki temu Twoja strona może faktycznie sama generować bardzo wartościowy ruch organiczny (naturalny) pochodzący z Google bez ponoszenia sporych kosztów reklamy…
  • Czy wiesz, że koszt jednego kliknięcia w Twój link reklamowy w Google AdWords kształtuje się na poziomie od kilkudziesięciu groszy do kilku, kilkunastu, a czasem kilkudziesięciu złotych (w zależności od wielu zmiennych, branży itp)?
  • Czy wiesz, że firmy „pozycjonujące” strony inkasują od kilkudziesięciu złotych w górę za słowo kluczowe (lub frazę kluczową) na które wywindują ci stronę do góry w wynikach wyszukiwania?
  • Czy wiesz, że oddając komuś stronę do pozycjonowania oddajesz w jego ręce swój portfel?
  • Czy wiesz, że samodzielnie też możesz się pozycjonować na wysokie miejsca w Google wykorzystując treść swojej strony oraz kilka narzędzi? Oczywiście nie w każdej branży uda ci się wejść na szczyt ale naprawdę wiele możesz ugrać. Wiem to z autopsji.

Kluczowym elementem „inteligentnej strony internetowej” jest to, żeby była zoptymalizowana zarówno w kwestii szybkości i poprawności działania (łatwiejsza część zadania), jak i w kwestii treści (trudniejsza część).

Dzięki wykorzystaniu możliwości CMS-a zawsze możesz mieć na wszystkie elementy całkowity wpływ. Dodatkowo możesz „walczyć treścią” o wysokie pozycje w wyszukiwarkach (Google lubi CMS WordPress) i dlatego proponuję Ci, że dla Twojej strony zastosuję wszystkie „patenty”, które wykorzystuję u siebie… choć oczywiście prostą stronę wizytówkę też dla Ciebie mogę zrobić. Ty tu decydujesz, pamiętaj jednak, że stronę zoptymalizowaną (włącznie z optymalizacją treści), potem pozycjonuje się o wiele łatwiej.

Teraz napisz do mnie jaka strona chodzi ci po głowie, a ja przygotuję dla Ciebie kilka pomysłów i jeśli się Tobie spodobają  nawiążemy współpracę.

Pozdrawiam ciepło.

Krzysztof Wróbel

Więcej informacji o firmie, zakresie działalności znajdziesz na stronie KONTAKT

Kilka pytań ułatwiających określenie jaka Twoja strona ma być.