Aktualizacja stron internetowych. Jak często wykonywać i co aktualizować?
Strona zbudowana na CMS WordPress jako system zarządznia treścią złożona jest z kilku składowych:
- Skrypt CMS
- Motyw graficzny (Thema)
- Wtyczki (one stanowią o sile WordPressa)
- Twoja treść na stronie (zarówno słowa jak i obrazy)
Każda z tych składowych wymaga aktualizacji przy czym Ty masz absolutny wpływ na składową nr. 4
Więcej o tych czterech składowych w kontekście ich zapotrzebowania na nasz czas znajdziesz w artykule „Ile czasu muszę poświęcić na prowadzenie strony?”
Jeśli oczekujesz prostej odpowiedzi na postawione w tytule pytanie, to moja subiektywna opinia przedstawia się następująco:
Aktualizacja Stron Internetowych
kilka składowych.
Skrypt WordPress:
Tak często jak często pojawia się nowa wersja ale nie od razu. Dajmy trochę czasu twórcą wtyczek z których korzystamy, na dostosowanie ich do nowej wersji WP.
Motyw graficzny.
Jeśli jest dostępny – aktualizujemy. Musimy jednak pamiętać, że nowa wersja najczęściej nadpisuje stare pliki, więc jeśli mieliśmy coś własnego (personalizacje, polskie opisy elementów, banery „zaszyte w motywie” itp), to często będziemy musieli nasze zmiany personalizacyjne przeprowadzić ponownie. Oczywiście nie zawsze, bo o zależeć będzie od motywu.
Wtyczki.
Najważniejszy, a zarazem najbardziej newralgiczny element WorPressa. Aktualizujemy ale „z głową” czyli im więcej ich mamy na stronie tym bardziej powinniśmy uważać na ewentualne konflikty między nimi. To, że w tych wersjach, które mamy obecnie i w tej konfiguracji współdziałają ze sobą bezbłędnie, nie oznacza, że równie dobrze będą się dogadywały ze sobą po aktualizacji. Dlatego trzeba monitorować proces aktualizacji i raczej nie robić wszystkiego od razu jednym kliknięciem…
Twoja treść na stronie.
To jest temat indywidualny, bo uzależniony od tego do czego swoją stronę wykorzystujesz. Można pokusić się jednak o nakreślenie jednej, głównej zasady. Im częściej pojawia się nowa treść na stronie tym lepiej. Zarówno ze względów na ocenę strony w oczach Google jak i ze względu na jej użytkowników. Wybraliśmy wszak CMS do tworzenia strony nie po to, żeby wykorzystać kilka procent jego możliwości ale po to, żeby dawał nam jakieś wymierne korzyści. Z drugiej strony im częściej dodajemy nowe treści, tym częściej robimy backup strony. Proste i logiczne.
Na zakończenie tego krótkiego tekstu dodam tylko, że przed aktualizowaniem czegokolwiek (poza treścią), dobrze jest mieć zrobiony aktualny backup strony, tak na wszelki wypadek…
Agencja Kreatywna
Stworzę dla Ciebie stronę internetową.
mail: krzysztof@epraktycznie.pl
tel: 606 638 607