Na czym polega Optymalizacja Strony?


Optymalizacja Strony

Jednym z terminów, które budzą chyba najwięcej kontrowersji jest określenie używane do nazwania czynności poprawiających funkcjonowanie strony zarówno w aspekcie technicznym jak i „treściowym”. Optymalizacja Strony (zwana również SEO), bo o tym określeniu mówimy, składa się zasadniczo z dwóch części:

  1. Optymalizacja aspektów technicznych takich jak między innymi:

    1. Poprawność kodu strony (czy występują jakieś błędy)
    2. Optymalizowanie obrazów na stronie (rozmiar, waga, opisy),
    3. Stosowanie kompresjii
    4. Eliminowanie lub modyfikowanie elementów powodujących wolniejsze ładowanie strony.
  2. Optymalizacja treści na stronie poprzez między innymi:

    1. Wykorzystywanie zróżnicowanych nagłówków podkreślających znaczenie poszczególnych fraz kluczowych,
    2. Edycja treści, żeby uczynić ją możliwie najbardziej unikalną (szczególnie ważne dla Google)
    3. Umieszczanie w treści słow i fraz kluczowych ważnych dla naszej strony (oczywiście bez przesady, wystarczy, żeby 5% treści stanowiły frazy i słowa kluczowe),
    4. Wykorzystanie obrazów na stronie do przekazania robotom indeksującym naszych słów i fraz kluczowych (oczywiście zgodnych z treścią obrazów),
    5. Właściwe zarzadzanie linkami na stronie.

Co zyskamy stosując Optymalizację Strony?

  1. Optymalizacja strony w aspekcie technicznym przyspieszy jej działanie, co będzie miało wpłw na łatwość poruszania sie po niej oraz na ocenę jej przez wyszukiwarkę Google.
  2. Optymalizacja treści na stronie będzie miała bardzo duży wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zapewni nam więcej ruchu dla nas wartościowego (na stronę trafiają dokładnie ci, którzy szukają tego, co na niej sie znajduje) i wyeliminuje ruch przypadkowy, który trafia wtedy, gdy nasze słowa kluczowe są inne niż te, które wpisują ludzie potencjalnie zainteresowani naszą stroną. Ten rodzaj optymalizacji wymaga nieco więcej zaangażowania w przygotowanie strony ale daje ogromną przewagę nad stronami, które nie są właściwie zoptymalizowane. To co u nas trafi z wyszukiwarek bezpłatnie, w ich przypadku będzie możliwe tylko po zainwestowaniu w rozmaite formy reklamy.
  3. Czym więc jest ta magiczna Optymalizacja w ujęciu obrazowym? Jest procą, dzięki której mały Dawid mógł pokonać wielkiego Goliata.

Na temat optymalizacji pod wyszukiwarki czyli SEO znajdziesz coś jeszcze tutaj.